Opis projekta
Napredak učenika u postizanju viših nivoa znanja i obrazovanja postavlja se kao jedan od ciljeva strategija Europe 2020 i ET 2020. Kako bi ovaj važan cilj bio ostvaren, potrebno je ispuniti čitav niz preduslova. Kao posebno značajna pretpostavka izdvaja se upoznavanje škola sa osnovnim pitanjima, kao što su:
- koji je doprinos škole postignućima učenika, nezavisno od drugih faktora koji utiču na postignuće (npr. socioekonomski status učenikove porodice),
- koje pedagoške i organizacione prakse (npr. vežbanje zadataka na času) su efektivne, a koje su neefektivne u podizanju postignuća učenika i
- kako škole da dodatno povećaju efektivnost, odnosno kvalitet nastavne prakse.
Imajući u vidu značaj ovih, ali i drugih ključnih problema, u okviru projekta „Unapređivanje obrazovne efektivnosti osnovnih škola” postavili smo četiri osnovna cilja:
- Utvrditi kako škola i nastava utiču na postignuće učenika u matematici i prirodnim naukama, uzimajući u obzir raznovrsnost učeničke populacije u pogledu individualnih karakteristika učenika.
- Dostaviti školama individualne povratne informacije o postignuću učenika i dodatoj pedagoškoj vrednosti škole.
- Kreirati izveštaj o činiocima kvalitetne nastave namenjen nastavnicima za potrebe unapređivanja nastave na osnovu nalaza dobijenih u istraživanju.
- Osmisliti i realizovati program stručnog usavršavanja nastavnika na osnovu rezultata ovog istraživanja i preporuka o razvoju kvalitetne nastave.